Terug
news
Plons eens in een zeecontainer: ‘Showroommodel bij een klant moeten zetten'

De coronacrisis was een katalysator voor Add Home, een jonge start-up die zeecontainers ombouwt tot zorgwoningen, home offices en opbouwzwembaden. Maar de echte test volgt, met het wereldwijd getouwtrek om grondstoffen. ‘Onze klanten zitten op hete kolen.’

In 2019, in compleet onverdachte tijden, stampte Basiel Van Cauwenberge (31) Add Home uit de grond. Het West-Vlaamse bedrijfje houdt zich bezig met het omvormen van kale zeecontainers tot volledig afgewerkte thuiswerkkantoren of zorgwoningen voor in de tuin. Tijdens de allereerste lockdown zagen Van Cauwenberge en zijn vennoot Gert-Jan het aantal aanvragen plotseling met 40 procent stijgen.

Voor het kleinste containermodel telt u 16.000 euro neer. Een zorgwoning met keuken en badkamer kost al snel het dubbele. Alleen staan die prijzen onder druk. Naar de oorzaak, het mondiale gevecht om grondstoffen indachtig, is het niet ver zoeken. ‘Terwijl we vroeger vier weken op bepaalde onderdelen wachtten, loopt dat nu soms op tot 16 weken. Iedereen slaat aan het hamsteren, waardoor alles wat we in zo’n container stoppen, steeds duurder wordt.’

Eind vorig jaar voegde Add Home nog een zeecontainerproduct toe aan zijn gamma: een opbouwzwembad. ‘Minder definitief dan een klassiek uitgegraven zwembad, degelijker dan een opblaaszwembad’, stelt Van Cauwenberge, die sinds november 25 exemplaren verkocht. Zo’n Poolbox kost u minstens 22.500 euro voor een zwembad van 7 op 2,5 meter, inclusief filters en verwarming.

De essentie

  • Add Home is een Waregemse producent van modulaire containerunits. In 2019 opgericht door Basiel Van Cauwenberghe en Gert-Jan Plaisier.
  • Omzet: 1,8 miljoen euro in 2020. Mikt op 3,7 miljoen euro in 2021.
  • Aantal werknemers: 25.

Ook hier spelen de grondstoffen Add Home, dat in 2020 een jaaromzet van 1,8 miljoen euro draaide en dit jaar op 3,7 miljoen euro mikt, parten. ‘We slagen er niet in onze orders binnen de afgesproken termijn af te werken. Een van onze klanten is de uitbater van een nieuw hotel, die zijn zwembad al uitspeelde op zijn website en boekingplatformen. Omdat we de deadline niet halen, gaan we ons showroommodel tijdelijk aan het hotel plaatsen. We kunnen dat uiteraard niet voor elke klant doen.’

(bron: Pieterjan Neirynck – Tijd.be)
 

Ook interessant

Meer weten over onze unieke The Addhome way?

Al gehoord van The Addhome way? De missie, waarden en visie van Addhome draaien in het kort om drie belangrijke basiswaarden. Groei bij de klant en bij het personeel, flexibiliteit en een gedrevenheid om te winnen en de beste te zijn.

Lees verder en je verneemt er alles over. Voel je je na het lezen aangesproken door onze unieke aanpak? Laat dan van je horen en solliciteer!

Wij delen onze checklist met 8 basiseigenschappen om bij Addhome group te werken

Gebeten om bij Addhome te komen werken? Maak je dan gauw deze 8
eigenschappen eigen. Stuk voor stuk basiscriteria om 100% bij ons te aarden.

Onze ideale collega (m/v):

EPC en EPB van wooncontainers getest door Thomas Lenaerts

Mogen we je voorstellen aan Thomas Lenaerts, zaakvoerder van TL Consult. Hij staat in voor de EPC- en EPB-verslaggeving van alle containerwoningen van Addhome. Niet alleen vertelt hij wat hij precies doet, hij maakt je ook wegwijs in de betekenis van die abstracte begrippen. Lees zeker verder.