Terug
news
Plons eens in een zeecontainer: ‘Showroommodel bij een klant moeten zetten'

De coronacrisis was een katalysator voor Add Home, een jonge start-up die zeecontainers ombouwt tot zorgwoningen, home offices en opbouwzwembaden. Maar de echte test volgt, met het wereldwijd getouwtrek om grondstoffen. ‘Onze klanten zitten op hete kolen.’

In 2019, in compleet onverdachte tijden, stampte Basiel Van Cauwenberge (31) Add Home uit de grond. Het West-Vlaamse bedrijfje houdt zich bezig met het omvormen van kale zeecontainers tot volledig afgewerkte thuiswerkkantoren of zorgwoningen voor in de tuin. Tijdens de allereerste lockdown zagen Van Cauwenberge en zijn vennoot Gert-Jan het aantal aanvragen plotseling met 40 procent stijgen.

Voor het kleinste containermodel telt u 16.000 euro neer. Een zorgwoning met keuken en badkamer kost al snel het dubbele. Alleen staan die prijzen onder druk. Naar de oorzaak, het mondiale gevecht om grondstoffen indachtig, is het niet ver zoeken. ‘Terwijl we vroeger vier weken op bepaalde onderdelen wachtten, loopt dat nu soms op tot 16 weken. Iedereen slaat aan het hamsteren, waardoor alles wat we in zo’n container stoppen, steeds duurder wordt.’

Eind vorig jaar voegde Add Home nog een zeecontainerproduct toe aan zijn gamma: een opbouwzwembad. ‘Minder definitief dan een klassiek uitgegraven zwembad, degelijker dan een opblaaszwembad’, stelt Van Cauwenberge, die sinds november 25 exemplaren verkocht. Zo’n Poolbox kost u minstens 22.500 euro voor een zwembad van 7 op 2,5 meter, inclusief filters en verwarming.

De essentie

  • Add Home is een Waregemse producent van modulaire containerunits. In 2019 opgericht door Basiel Van Cauwenberghe en Gert-Jan Plaisier.
  • Omzet: 1,8 miljoen euro in 2020. Mikt op 3,7 miljoen euro in 2021.
  • Aantal werknemers: 25.

Ook hier spelen de grondstoffen Add Home, dat in 2020 een jaaromzet van 1,8 miljoen euro draaide en dit jaar op 3,7 miljoen euro mikt, parten. ‘We slagen er niet in onze orders binnen de afgesproken termijn af te werken. Een van onze klanten is de uitbater van een nieuw hotel, die zijn zwembad al uitspeelde op zijn website en boekingplatformen. Omdat we de deadline niet halen, gaan we ons showroommodel tijdelijk aan het hotel plaatsen. We kunnen dat uiteraard niet voor elke klant doen.’

(bron: Pieterjan Neirynck – Tijd.be)
 

Ook interessant

Werknemers bij Addhome group presteren beter. Waarom?

Omdat ons HR-beleid hen gelukkiger maakt. Onderzoek van de Universiteit van Oxford heeft het overduidelijk bewezen. Er is een causaal verband tussen geluk op de werkvloer en productiviteit. Gelukkige werknemers presteren beter. Gelukkige medewerkers blijken zomaar eventjes 13% productiever te zijn dan hun ongelukkiger collega’s. Ze verzetten hun werk sneller, gretiger én met meer succes.

Waarom een zorgunit kopen een zéér goed idee is

Ben je op zoek naar een ideale oplossing voor ouder wordende familieleden die steeds meer zorg nodig hebben? Maar die het (nog) niet zien zitten om naar een woonzorgcentrum (WZC) te verhuizen? Een zorgunit kopen kan een oplossing zijn. Je weet wel, zo’n mooie zorgunit in de tuin die je de mogelijkheid biedt je geliefden van dichtbij in het oog te houden, terwijl ze toch de nodige privacy genieten.

Waarom een zorgunit kopen? Wat dacht je van de volgende doorslaggevende redenen?

Een zorgunit in de tuin is niet alleen een zeer comfortabele, instapklare woning, gebouwd met kwalitatieve materialen. Hij wordt ook snel geplaatst en dan nog in je vertrouwde omgeving.

En wat is het resultaat? De zorgunit geeft gemoedsrust aan zijn bewoners én aan de mensen eromheen. De geruststelling dat er altijd iemand in de buurt is mocht dat nodig zijn, krijg je er volledig gratis bij.

Zeger Labeeuw uit Hooglede vertelt je graag het verhaal van zijn ouders, Norbert en Julie, respectievelijk 84 en 82 jaar oud. Zij hebben de keuze gemaakt een mantelzorgwoning of zorgunit te kopen en die in de tuin van hun zoon neer te zetten.

Meer weten over onze unieke The Addhome way?

Al gehoord van The Addhome way? De missie, waarden en visie van Addhome draaien in het kort om drie belangrijke basiswaarden. Groei bij de klant en bij het personeel, flexibiliteit en een gedrevenheid om te winnen en de beste te zijn.

Lees verder en je verneemt er alles over. Voel je je na het lezen aangesproken door onze unieke aanpak? Laat dan van je horen en solliciteer!